De garanties van tuinplantenshop.nl

Online bestellen van producten doen we bijna allemaal. Hiervoor zijn goede richtlijnen opgesteld. Toch is het bestellen van tuinplanten en bomen net even anders dan je wellicht gewend bent als je een product online koopt. Tuinplanten en bomen zijn levende producten en hebben zorg en aandacht nodig. Wanneer dat niet gebeurd zal een plant of boom afsterven. Het begint natuurlijk bij ons van tuinplantenshop, wij zorgen ervoor dat onze planten altijd vers van de kweker komen en voor verzending doen wij altijd een kwaliteitscontrole. Zo zorgen wij ervoor dat wij je altijd A-kwaliteit planten leveren.

Hoewel we er niet vanuit gaan, kan er natuurlijk altijd iets misgaan, daarom hanteren wij de volgende garantievoorwaarden.

Garantievoorwaarden

Ontevreden over de geleverde tuinplanten of bomen?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet tevreden bent over de geleverde boom of struik. Het is niet mogelijk om de geleverde tuinplanten of bomen of soortgelijke natuurproducten te retourneren. De enige uitzondering op deze regel is wanneer er met bevestiging van ons duidelijk sprake is van een beschadiging of onvolledige bestelling. Controleer daarom altijd je geleverde bestelling binnen 24 uur na ontvangst op volledigheid (zijn alle planten en bomen geleverd) als ook op beschadigingen of schade.

In de meeste gevallen kan de ondernemer niet aansprakelijk worden gesteld voor de beschadiging van een product na levering. Indien er sprake is van een beschadiging zal de ondernemer bepalen wie of wat hier verantwoordelijk voor is. Daarnaast kan het ook gebeuren dat een tuinplant of de boom doodgaat. Indien dit het geval is kunt je contact met ons opnemen via 0622358743 of per e-mail op info@tuinplantenshop.nl. Wanneer je belt zorg er dan voor dat je je ordernummer bij de hand hebt?

Voor alles wat wij doen staan wij voor service en klantgerichtheid. Mocht je vragen hebben of de garantievoorwaarden (zoals beschreven in de algemene voorwaarden) op je situatie van toepassing zijn, neem dan contact op en samen zoeken we naar de beste oplossing.

Wanneer krijg ik wel garantie en wanneer niet?

Je krijgt in de volgende situaties garantie:

  • Wanneer blijkt (binnen 24 uur na ontvangst) dat bepaalde producten ontbreken of beschadigd zijn als gevolg van levering. Het is daarom belangrijk alvorens je planten of bomen gaat verplaatsen een controle uit te voeren op de plek waar de planten en bomen bij je thuis zijn geleverd. Maak altijd een foto van de beschadiging en de situatie.
  • Wanneer je de tuinplanten en/of bomen binnen 5 dagen na levering aanplant. Voorwaarde is dat je je aan de plantinstructies hebt gehouden en de tuinplanten en/of bomen op een plek hebt bewaard die wind- en vorstvrij is. Daarnaast dien je de wortels, pot of kluit vochtig te houden.

U krijgt geen garantie in alle andere situaties dan bovenstaand. U kunt dus geen aanspraak maken op garantie als gevolg van schade door weersomstandigheden, mens, dier of ondeskundig gebruik van bestrijdingsmiddelen of bemesting. U krijgt ook geen garantie bij het niet opvolgen van onze plantinstructies. Bij afsterving of groeistoornis (bijvoorbeeld door een slechte bodemstructuur, doorwortelbaarheid en/of ontwatering).

Wanneer de hagen niet aangroeien door een schimmel tekort (essentiële schimmels die zich bevinden op de wortels en hergroei bevorderd). Dit heeft vooral betrekking op beuken of beukenhagen. Je kan dit voorkomen door na het aanplanten van de boom of haag een bodemverbeteraar toe te voegen. Bijvoorbeeld Terra Fertiel van Ecostyle.

Voor tuinplanten en bomen die geleverd worden zonder kluit (met blote wortels) geldt dat ze binnen 48 uur geplant moeten zijn in de grond. Zorg er altijd voor dat de deze planten op een beschutte plek (wind- en vorstvrij) liggen met de plastic zak er nog omheen. Verwijder de plastic zak die om de wortels heen zit pas wanneer je daadwerkelijk gaat planten. Heb je aan bovenstaande voldaan maar zijn de planten toch aan het doodgaan, neem dan contact met ons op en dan zorgen we samen voor een passende oplossing.

Geldigheidsduur van de garantie

Voor alle tuinplanten en bomen geldt een garantieperiode van 30 dagen na afleveren van de tuinplanten en bomen mits aan de voorwaarden (plantinstructies) is voldaan.

Mocht er onverhoopt toch iets niet goed gaan en moet je aanspraak maken op de garantievoorwaarden, dan is het van belang dat je binnen 30 dagen na afleveren contact met ons opneemt. Meldt je een klacht later dan deze termijn, dan kun je geen aanspraak maken op de garantievoorwaarden.

Klachten

Wanneer je dan toch een klacht hebt?

Net als jij is onze wens een tevreden klant en een tuin vol mooie planten. Daarom is onze intentie om je tevreden te hebben en te houden. Mochten we er echt niet uitkomen, ondanks onze inzet, kwaliteit en service, dan horen wij dat graag schriftelijk via e-mail. Wij nemen klachten en feedback serieus om zo onze dienstverlening en producten te verbeteren. Je kunt dan een mail sturen naar info@tuinplantenshop.nl

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.